S čím pomohu

Obecně se zabývám vaším pohybovým aparátem. Nejčastěji se na mě ale obrací lidé buďto s minimální anebo s jednostrannou pohybovou zátěží. Z toho plynou dnes velmi časté bolesti zad

V této problematice začínám většinou korekcí každodenních činností (např. stoje, chůze, přesunu z postele do sedu, zvedání břemen, posazování do auta atd.). Čím déle a častěji provádím chybný stereotyp, tím důležitější (a zároveň nejnáročnější z hlediska přeučení) je jeho korekce - činnosti, které vykonávám každý den a po celý život (př. stojím) - k tomu bezesporu patří! Takže ano, zkorigovat si například vlastní postoj má význam. Zkrátka probereme váš denní režim.

Při bolestech zad je důležitá i ergonomie práce. Ta zahrnuje nejen často zmiňovanou úpravu sedu u PC. Radím například, jak se efektivně a jednoduše v práci protáhnout. Zkorigujeme váš pracovní pohybový stereotyp - např. jakým způsobem postupuje kadeřnice při česání vlasů, jak operátor výroby pracuje u linky, jak sedí řidič v kamionu atd. Budu se opakovat, ale pokud jsem kadeřnice a česám vlasy 6 hodin denně, má význam zamyslet se, jak to vlastně probíhá. Probereme vaše kompenzační cvičení. Doporučím vhodné pohybové aktivity přímo pro vás (např. pro skladníka zvedajícího každý den těžká břemena v práci není vhodná kompenzace v posilovně s činkami).

Jako pomocnou metodu využívám kinesiotaping. Je charakteristický vyšší flexibilitou oproti klasickému pevnému tapu, tudíž neomezuje klienta při běžných denních činnostech. Prostřednictvím reflexní reakce nervových vláken, cév a lymfatických drah tiší bolest a tím ulevuje akutním i chronickým obtížím pohybového aparátu, uvolňuje přetížené svaly ve zvýšeném napětí, stimuluje lymfatický systém a tím snižuje otok měkkých tkání. Využívá se ale i jako podpora stability kloubů.